pondělí 2. dubna 2012

POSTŘEHY Z ITÁLIE

Oslovila jsem Moniku Skokanovou, Češku žijící v Itálii, v provincii Bergamo, která založila spolek Italky z ČR a SR www.italky.it. Bude sem psát zajímavé italské postřehy. 




Co jsem prvně vařila v Italii??? Segedynsky gulas :) S italskou kuchyní jsem se začala setkávat az později...
Měli přijet na návštěvu přátele mého partnera a já se chtěla vytáhnout nečím neitalskym, i když segedýn není zrovna typicky české jídlo, ale to Italové nevědí. Ital během cestovaní chodi převážne do italskych restauraci, málokdy "riskují" mistní stravu... 

Takže: tenkrát jsem jeěte neuměla ani slovo italsky a zeptala jsem se naivně svého partnera "do we have red pepper in powder"? (máme červenou papriku v prášku?)
A on mi dal sáček papriky a já ji přisypala "přiměřeně" do kastrolu.
No jo, jenže to byla PÁLIVÁ PAPRIKA!
Konzistenze byla fantastická, vůně taky, akorát to nešlo ani na špičku jazyka ochutnat!
Zkusila jsem v tom zmatku všechno promýt a dát do toho novou smetanu, aby to chuť papricek zmírnilo, ale nepomohlo to...
Pohořela jsem i napodruhé, kdy jsem se pokoušela dělat ovocné knedlíky z bramborového těsto. Italské brambory jsou oproti našim "vodnaté". Špatně se i vaří, buď jsou ještě tvrdé anebo minutu na to jsou už rozvařené..
A já jsem do nich přidávala a přidávala mouku, aby to vytvořilo správnou hmotu a konzistenci, nakonec do nich zapracovala čerstvé broskve a uvarila. "Krikeťáky" byli proti mým knedlikum měkké míčky :)
Takže jsem uvařené těsto musela vyhodit, jediná poživatelná část knedliků byly ty broskve uvnitr 
Příště vám už napisu něco o italském jídle, slibuju :)

Žádné komentáře:

Okomentovat

Poznámka: Komentáře mohou přidávat pouze členové tohoto blogu.