pondělí 2. dubna 2012

Amatriciana - konečně těstoviny:))))



Tradiční italské těstoviny s rajčatovou omáčkou a sýrem Pecorino. Pochází z oblasti Lazio, přesněji z městečka Ametrice. V Itálii jsou nedmyslitelně spjaty s těstovinami bucatini - tedy dutými špagetami. Snad mi všichni "Italofilové" odpustí. Já je zkrátka nesehnala. A tak jsem vzala na milost klasické spaghetti. 
Tento recept můžete najít v mnoha variantách, ale já vám ho nabízím v té nejzákladnější verzi. Někteří prý do omáčky přidávají bílé víno, mně osobně to nejvíc chutná takhle. A co je na tom všem nejlepší? Je to velmi rychlá a delikátní večeře. Ale snažte se dodržet suroviny - nenahrazujete pancettu anglickou slaninou, ani Pecorino za Parmazán nebo "nedej bože" Eidam.....Ten nechte na vaření Babicovi:)))) 

Ingredience

Olivový olej
1 cibule
100 g pancetty
plechovka konzervovaných rajčat
chilli paprička(y) - podle chuti
nastrouhané Pecorino



V hrnci osmahněte do zlatava cibuli, přidejte na proužky nakrájenou pancettu, nechte trochu osmahnout. 


Přisypte nasekanou chilli papričku a zalijte rajčaty z plechovky. Nechte vařit cca 20 min bez pokličky. Omáčka je hotová, až se olej začne oddělovat od omáčky.
Mezitím si uvařte těstoviny al dente, sceďte, přidejte do omáčky a důkladně promíchejte. Na závěr posypte sýrem. A pozor, tohle bude chtít dobré víno:))))





1 komentář:

Poznámka: Komentáře mohou přidávat pouze členové tohoto blogu.