úterý 1. května 2012

V centru Prahy jako na italském venkově

Už dlouho jezdím kolem a pokaždé si říkám, že do Alforno Focacceria Italiana na Petrském náměstí zajdu. Vypadá totiž jako vystřižená z italského venkova. A když kolem projdete slyšíte tradiční italské rádio a vůbec to tam voní po italsku.
A včera konečně jsem se přes oběd pohybovala v její blízkosti. A našla jsem i místo u stylových stolečků s kostkovanými ubrusy venku. Zaparkovali jsme naší starou Vespu a usadili se.
Jídelní lístek mě překvapil, protože nebyl dalekosáhle dlouhý, ručně psaný a na něm samá klasické jídla. Překvapil mě i vinný lístek, ale lahev jsem si neobjednala. V tom horku jsem měla chuť spíš na vinný střik, takže jsem si dopřála vino della casa. Ale i to bylo ve své kvalitě překvapivě chutné.



Majitel Gianfranco Coizza se snaží nabízet ryze italskou, nefalšovanou kuchyni. Zatím neumím posoudit, jestli tomu tak opravdu je, ochutnala jsem jen dvě jídla. Ale skutečnost, že je majitel Ital a italští turisté se sem houfně stahují, tomu i věřím.
Kuře alla cacciatora sice chutnalo trochu jinak, než jak ho podle italských receptů dělávám já, bylo obohaceno o olivy a kořenovou zeleninu, ale bylo příjemně svěží. Gratinované penne s rajčatovou omáčkou byly též chutné. Tedy omáčka chutná velmi rustikálně, jednoduše a výborně. Jediné, co mě zklamalo, že jsem se nedočkala domácích těstovin, ale klasických kupovaných. To bych u takového typu podniku nečekala.
Jako dezert jsme zvolili panna cottu...... A ta bylo přímo úchvatná, jen ve dvou jsme měli co dělat, abychom jí snědli.
Zatím nemohu stoprocentně doporučit, na kafe se kvůli času nedostalo a ještě bych tu ráda ochutnala vícero druhů jídla a nechala si namíchat Aperol Spritz.
Každopádně, tento podnik stojí za návštěvu už jen pro tu ryze italskou atmosféru.

Žádné komentáře:

Okomentovat

Poznámka: Komentáře mohou přidávat pouze členové tohoto blogu.