středa 9. května 2012

Italovo srdce pláče

Včera jsem se ocitla ve čtvrti Strašnice. Měla jsem tam schůzku v pizzeria Imperia v počernické ulici. Už sám název mi napovídal, že to asi bude všechno ostatní, jen ne italská kuchyně.

V "italských" restauracích v pražských Strašnicích to není zdaleka tak veselé, jako v těch opravdových, echt italských.

Cestou tam jsem potkala další dvě pizzerie. Jednu s vtipným názvem Pizzeria & Mexicana Carosello (těžko říct, co měl její majitel za úmysl. Že by nesmyslné propojení italské a mexické kuchyně???? Jeho záměr jsem každopádně nepochopila.
Cestou dál, jen za rohem je stánek Pizza italiana. Obzvlášť mě pobavil název pizzy Pepperony (proč proboha to ypsilon na konci?) a Hermelino (že by se už v Itálii prodávala tato podivná česká napodobenina čehosi? A že by si jí Italové dávali na pizzu? A že by jim chutnalo?.... To je příliš mnoho otazníků ne?
Vrcholem dne byl zážitek z pizzerie Imperia. Po té, co jsem u vedlejšího stolu viděla pizzu s paprikášem, přešla mě jídlo chuť a pro jistotu jsem si objednala jen neperlivou vodu. Zato mé spolustolovníky čekaly velké hříčky, které se bohužel v této restauraci nazývají italskými.
Nejprve přišli lasagne zalité hektolitry smetany, které ještě pět minut neustále bublotaly. Poté cosi, co se nazývalo risotto, ale nepřipomínalo ho to ani vzdáleně. A poté pizza, které by se mohla jmenovat "co dům dal" tedy "che ha dato la casa".
Všem těmto podnikům (a spoustě dalších. Podobných je totiž po celé ČR přehršle) bych navrhovala jedno. Nechte si své menu, pokud má zákazníky, kteří jsou ochotní to pozřít. Ale prosím nedávejte jim italské názvy. Co kdyby se pizza na váš způsob jmenovala prostě PICA, risotto třeba RÍZOTO a lasagne třeba LAZÁNĚ..... Minimálně tím předejdete podobným typům článků.
A nebudete trapní, že si hrajete na něco, co nejste.
P.S : Jen pro informaci - Eidam opravdu není italský sýr

Pro pobavení nabízím kus jídelních lístků




2 komentáře:

  1. No jo a takových je víc a víc..třeba 2Pazzi také vyznavači Eidam kultu !!

    OdpovědětVymazat
  2. No a to jsem viděl v jedné "picériji" že dokonce dávají zákazníkům na výběr jako základ buď klasika rajský protlak a nebo světe div se hořčici. :-)

    OdpovědětVymazat

Poznámka: Komentáře mohou přidávat pouze členové tohoto blogu.