neděle 14. října 2012

Torta di mele - Jablkový dort


Torta di mele - Jablkový dort

Miluju jednoduché recepty na sladkosti. Kdo by chtěl kvůli dezertu trávit v kuchyni spoustu času. Tento recept prý nejčastěji pečou italské babičky. A protože i já jako Italové ctím heslo: "maminka vaří dobře, ale babička to uměla ještě líp", tento koláč jsem vyzkoušela a hned mi zachutnal. Nejčastěji ho peču na podzim, kdy je stráň proti  domu plná zralých jablíček.



Ingredience
100 gr másla
půl pytlíku skořice
200 gr mouky
200 ml mléka
půl pytlíku prášku do pečiva
1 citron
700 gr jablek
2 vejce
200 gr cukru



Nejprve oloupete jablka, vykrojíte jadřinec, přepůlíte a nakrájíte na tenké plátky. Dejte do mísy a polijte citronovou šťávou a posypte citronovou kúrou. Poté ušlehejte vejce s cukrem, přidejte rozpuštěné máslo, mléko, skořici, a nakonec mouku s práškem do pečiva. Vše důkladně promíchejte. Až bude těsto vláčné. Přidejte většinu jablek (zhruba čtvrtinu si ještě ponechte v míse).



Zamíchejte do těsta. Do vymazané a moukou vysypané dortové formy těsto nalijte. Zbylou čtvrtinu jablek naskládejte na vrch. Pečte cca 45 min v troubě rozehřáte na 180 stupňů….


Na závěr posypte vanilkovým cukrem. Já osobně koláč miluji ještě teplý.... Bez něj by to ani nebyla pravá podzimní neděle.


3 komentáře:

  1. Blog je opravdu super ! Plánují se ještě nějaké aktualizace?

    Chtěla bych doporučit obchod s italskými potravinami, který jsem objevila a mám z něj super pocit.. - www.italianfood.cz
    Chtěla jsem původně napsat autorce, ale nevím jak - tak píšu aspoň takhle..

    OdpovědětVymazat
  2. Miluji jablka a tohle musí být určitě bašta!:)

    OdpovědětVymazat

Poznámka: Komentáře mohou přidávat pouze členové tohoto blogu.